Samen met de inwoners, bedrijven en organisaties uit Vlissingen, wil het gemeentebestuur Vlissingen beter op de kaart zetten. Vanuit de identiteit (het DNA) van Vlissingen.

Vlissingen, stad aan zee

Ter inspiratie heeft de gemeente het DNA-boek van Vlissingen samengesteld. Het Vlissingen-gevoel is op 16 grote pagina’s vastgelegd. Aan het boek hebben 40 inwoners uit Oost-Souburg, Ritthem en Vlissingen meegewerkt.

Ongepolijst

De trefwoorden in het DNA-boek zijn: 'ongepolijst', 'kleurrijk', 'no-nonsense', 'maritiem', 'kunst & festival' en 'internationaal'. De slogan is ook meteen een stukje DNA: ' Vlissingen, stad aan zee'.
Het DNA-boek biedt inspiratie en is de basis voor de citymarketing van Vlissingen. Het is geen brochure van Vlissingen. Het boek laat zien dat we als stad op een andere manier tegen promotie kunnen aankijken.
Door zoveel mogelijk promotieboodschappen aan te vullen met een stukje Vlissings DNA, wordt de kracht van Vlissingen in de schijnwerpers gezet. 

Identiteit

Vlissingen sluit met de promotie op basis van de identiteit aan bij de Provincie, die Zeeland vanuit het DNA promoot. Het DNA-boek van Vlissingen is aangevuld met informatie over het Zeeuwse DNA. Oud-commissaris van de Koningin mevrouw K. Peijs legt in het DNA-boek uit hoe de 13 Zeeuwse gemeenten een cultuur van verschil zijn, maar samen een krachtig Zeeland kunnen laten zien.