Stadspromotie

Het gemeentebestuur van Vlissingen wil Vlissingen beter op de kaart zetten. Zij wil dit samen doen met inwoners en bedrijven en instellingen die in Vlissingen gevestigd zijn.
Het gemeentebestuur stelt voor om dat vanuit de identiteit (het DNA) van Vlissingen te doen.

DNA Vlissingen

Ter inspiratie heeft de gemeente het DNA-boek van Vlissingen samengesteld. Het Vlissingen-gevoel is op 16 grote pagina’s vastgelegd. Aan het boek hebben 40 inwoners uit Oost-Souburg, Ritthem en Vlissingen meegewerkt.

Ongepolijst

De trefwoorden in het DNA-boek zijn: 'ongepolijst', 'kleurrijk', 'no-nonsense', 'maritiem', 'kunst & festival' en 'internationaal'. De slogan is ook meteen een stukje DNA: ' Vlissingen, stad aan zee'.
Het DNA-boek biedt inspiratie en is de basis voor de citymarketing van Vlissingen. Het is geen brochure van Vlissingen. Het boek laat zien dat we als stad op een andere manier tegen promotie kunnen aankijken.
Door zoveel mogelijk promotieboodschappen aan te vullen met een stukje Vlissings DNA, wordt de kracht van Vlissingen in de schijnwerpers gezet. 

Identiteit

Vlissingen sluit met de promotie op basis van de identiteit aan bij de Provincie, die Zeeland vanuit het DNA promoot. Het DNA-boek van Vlissingen is aangevuld met informatie over het Zeeuwse DNA. Oud-commissaris van de Koningin mevrouw K. Peijs legt in het DNA-boek uit hoe de 13 Zeeuwse gemeenten een cultuur van verschil zijn, maar samen een krachtig Zeeland kunnen laten zien. In de bijgevoegde tabel ziet u een aantal praktische toepassingen van het DNA van Vlissingen.

Beeldbank van Vlissingen

In de Beeldbank zitten tientallen sfeervolle foto’s die het DNA van Vlissingen, Oost-Souburg en Ritthem in al haar facetten laat zien. U kunt deze foto's kosteloos gebruiken om Vlissingen onder de aandacht te brengen.
De beeldbank van Vlissingen is ondergebracht in de Beeldbank van de provincie Zeeland. De gemeente stelt de foto’s graag beschikbaar. Ze hoopt dat ondernemers en inwoners het leuk en belangrijk vinden, om in hun eigen promotie een stukje Vlissingen te laten zien. Door dit samen te doen, wordt Vlissingen (nog) beter op de kaart gezet.

Citymarketing

Vlissingen is een aantrekkelijke stad. Alleen: te weinig mensen weten dat! Daarom geven we een nieuwe impuls aan de marketing van de stad. Dat doen we als gelijkwaardige partners die nauw samenwerken in een virtuele citymarketingorganisatie.
Lees meer.