Met uw smartphone meldingen openbare ruimte doorgeven

Een stad schoon, heel en veilig houden, dat doe je samen. Valt u iets op in de openbare ruimte? Bijvoorbeeld zwerfvuil, een scheve lantaarnpaal, een losliggende stoeptegel of een onveilig speeltoestel? Meld het ons! Dit kan, naast het telefonisch doorgeven van een melding, nu ook via de gratis MijnGemeente APP en de QR-codes op verschillende objecten in de stad.

Hoe werkt het melden via de APP?

Met de gratis te downloaden 'MijnGemeente APP' voor de smartphone (of tablet) kunt u meldingen over de openbare ruimte op elk tijdstip van de dag doorgeven. Voor uw gemak hoeft u alléén de eerste keer uw persoonsgegevens in de APP in te voeren. Via uw smartphone geeft u de locatie, omschrijving (is er sprake van acuut gevaar, dit ook melden) en persoonlijke gegevens met een paar simpele handelingen door. Daarbij is het mogelijk om een foto van de situatie mee te sturen met de melding.
De gegevens komen rechtstreeks in het meldingssysteem van de gemeente binnen en worden in behandeling genomen bij de desbetreffende dienst. U ontvangt een bericht van de gemeente over de wijze waarop de melding wordt uitgevoerd.

MijnGemeente APP voor de iPhone

MijnGemeente APP voor de Android

Melden via QR-code kan ook

Meldingen over de openbare ruimte kunt u maken via een QR-code. Diverse objecten in de openbare ruimte zijn voorzien van een QR-code. Als u deze scant, kunt u rechtstreeks een melding doorgeven over het betreffende object. U hoeft dan geen locatiegegevens meer in te vullen en wij kunnen als gemeente (of het bedrijf dat namens de gemeente het onderhoud uitvoert) veel sneller ter plaatse zijn. De ondergrondse containers en de hondenhaltes worden als eerste voorzien van QR-codes. De lantaarnpalen en alle afvalbakken krijgen nog een QR-code.

Afhandeling meldingen

Uw melding wordt binnen twee werkdagen beoordeeld. Is er sprake van acuut gevaar, dan wordt het direct opgelost. Mocht de afhandeling langer duren, dan houden wij u op de hoogte. U kunt uiteraard ook zelf naar de afhandeling van uw melding informeren bij het Klantcontactcentrum van de gemeente. Bewaart u daarvoor het meldingsnummer wat u via de APP (smartphone) gekregen heeft als bevestiging van de melding.
Het Klant Contact Center is van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur bereikbaar via 14 0118.

Heeft deze informatie u geholpen?