Gebouwenmanager (1 fte)
Werkuren:
Sluitingsdatum: maandag 6 oktober 2025
Opleidingsniveau: HBO

Het realiseren van bijvoorbeeld een schoolgebouw of het verbouwen van kantoorhuisvesting is complex. Er zijn veel partijen bij betrokken. Ook bij het organiseren van planmatige onderhoudswerkzaamheden of het dagelijks onderhoud komt veel expertise kijken. Om deze processen in goede banen te leiden, is het belangrijk om een expert te hebben die als geen ander deze processen kent en de belangen op het gebied van geld, tijd en kwaliteit behartigt. De gebouwenmanager zorgt ervoor dat het realisatieproces voorspelbaar en soepel verloopt en bewust is van de impact op de verschillende stakeholders en belanghebbenden.
Dit ga jij doen
Je adviseert bij nieuwbouwprojecten en de verbouw en verduurzaming van gemeentelijke accommodaties. Denk hierbij aan scholen voor het basisonderwijs, een sportaccommodatie of een welzijnsgebouw. Je stelt de Meerjaren Onderhoudsplanning op en geeft hier uitvoering aan op basis van de door jouw georganiseerde inkooptrajecten. Voor projectleiders en toezichthouders ben je het aanspreekpunt voor inhoudelijke vragen.
Als gebouwenmanager heb je verstand van inkoop, bouwkosten, ervaring in procesbegeleiding en beheersing, alsmede affiniteit met projectontwikkeling. In de functie van gebouwenmanager organiseer je het hele bouw- of onderhoudsproces van ontwerp tot oplevering.
Werkzaamheden die horen bij de functie zijn:
- Een bouwproject of onderhoudsproject bestuurlijk, inhoudelijk en operationeel van A tot Z opzetten;
- Management van de uitvoering tot en met de oplevering (afspraken borgen, toezicht, aanspreekpunt partijen, (voortgang) planning, signaleren en oplossen complicaties;
- Voorbereiding bouwproces inclusief budgettering, planning en besluitvorming
- Aanbesteding en de contractvorming inclusief het opstellen van aanbestedingsdocumenten zoals programma's van eisen, selectie- en gunningsleidraden;
- Inkoop onderdelen voor de bouw, renovatie, onderhoud en inrichting, het beoordelen van de werkbescheiden en prijzen;
- Selectie van de aannemers, adviseurs etc,
- Organiseren werkvoorbereiding, vergunningen & planningen;
- Het managen van de contractfase; • Contacten onderhouden met interne en externe partners c.q. leveranciers; » Kwaliteitsinspectie bescheiden en werk;
- Onderhandelen, budgetbewakingen sturing op het financiële resultaat van de projecten; (administratieve) verantwoording van de ontwikkeling van het bouwproject;
- Je zit bouwvergaderingen voor.
Dit neem je mee
- Je hebt met succes een HBO opleiding (bouwmanagement of bouwkunde) afgerond;
- Je hebt ruime ervaring met het opzetten en managen van bouw of onderhoudsprojecten;
- Jij herkent je in de Vlissingse karaktereigenschappen no nonsense en robuust;
- Je hebt goede contactuele en communicatieve vaardigheden en bent besluitvaardig;
- Je werkt zelfstandig en pro-actief.
Dit bieden wij
- Een dienstverband van 1 fte, dit is 36 uur per week.
- Een salaris van maximaal € 5.519 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (functieschaal 10, salaristabel van 1 oktober 2025).
- Op termijn is een salaris van maximaal € 5.912 in de uitloopschaal 10A bereikbaar op basis van het functioneren.
- Je krijgt een tijdelijk dienstverband voor één jaar. Bij goed functioneren, zetten we na dit jaar het contract om in een vast dienstverband.
- Je bouwt een individueel keuzebudget op van 17,05%. Dit kun je inzetten voor extra salaris, meer vrije tijd of een fiets.
- Je werktijden deel je zelf in met veel flexibiliteit, want een 9 tot 5-baan hoeft niet voor iedereen te werken. En voor je persoonlijke ontwikkeling doe je zelf voorstellen. Hiervoor stellen we jaarlijks een budget beschikbaar.
- Een reiskostenvergoeding hoort ook bij de voorwaarden. We werken hybride, dat betekent een deel van de tijd thuis en een deel op kantoor.
Solliciteer
Geef je carrière een Vlissings karakter en solliciteer vóór dinsdag 7 oktober 2025 via de solliciteren button. Wil je meer informatie dan kun je contact opnemen met Merijn van Soelen, Projectleider accommodaties (telefoonnummer 0118-487262). Met vragen over de procedure kun je contact opnemen met Petra van Iwaarden, HR adviseur (telefoonnummer 0118-487251).
Planning
De gesprekken vinden plaats op maandag 13 oktober 2025. Handig om rekening mee te houden in je agenda.
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.