Briefadres
Een briefadres is het adres van een familielid, vriend of kennis met wie u afspreekt dat hij/zij uw post ontvangt. Een briefadres is niet mogelijk op een postbus of een leeg adres.
De gemeente Vlissingen kan u een briefadres toekennen als u geen (vast) woonadres heeft. Wij schrijven u standaard in op het adres waar u woont. Heeft u dit niet, dan kan een briefadres uitkomst bieden als:
- U in een inrichting of tehuis verblijft en u wilt of kunt zich daar niet inschrijven;
- U vaart aan boord van een schip, dat zijn thuishaven in Nederland heeft, en waarbij de reis niet langer duurt dan 2 jaar;
- U een briefadres heeft bij een instelling voor maatschappelijke opvang in Vlissingen.
Als inrichting of tehuis komen in aanmerking:
- Verpleeg- en/of verzorgingstehuizen;
- Psychiatrische inrichtingen;
- Blijf-van-mijn-lijfhuizen;
- Penitiaire inrichtingen.
Hoe lang is een briefadres geldig?
De gemeente kent een briefadres toe voor de periode van maximaal 3 maanden. Deze termijn kan eventueel verlengd worden op verzoek van de houder van het briefadres, wanneer dit goed gemotiveerd is.
Aanvragen
Hoe vraag ik een briefadres aan?
- Download het (papieren) aanvraagformulier en vul dit volledig in.
Wat heb ik nodig voor de aanvraag van een briefadres?
- Een geldig legitimatiebewijs van de persoon die het briefadres aanvraagt;
- Een geldig legitimatiebewijs van de hoofdbewoner van het briefadres;
- Het zo volledig mogelijk ingevulde formulier.
Voor het persoonlijk inleveren van de formulieren moet u een afspraak maken met een toezichthouder Basisregistratie Personen (BRP) van de afdeling Publiekszaken. Bereikbaar via telefoonnummer 14 0118 en e-mail toezichthouderbrp@vlissingen.nl.
Kosten
Aan deze dienst zijn geen kosten verbonden.