Gemeente Vlissingen houdt informatie over haar inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Het kan zijn dat uw gegevens niet goed of volledig zijn opgenomen. Als u dit heeft gemerkt, kunt u een correctieverzoek indienen om de onjuiste gegevens te veranderen.

Aanvragen

Hoe kan ik een correctieverzoek indienen?

U kunt een correctieverzoek alleen persoonlijk aan de balie in het gemeentehuis regelen. Maakt u hiervoor een afspraak. Zie voor adresgegevens en openingstijden de gemeentelijke contactpagina

Wat moet ik meenemen als ik mijn gegevens in de Basisregistratie Personen wil laten aanpassen?

U moet met bewijsstukken kunnen aantonen dat uw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) niet goed of niet volledig zijn. Brengt u het volgende mee:

  • Een geldig identiteitsbewijs;
  • Document(en) met foutieve gegevens;
  • Een bewijsstuk waarop de juiste gegevens staan. Bijvoorbeeld een officiële akte.

Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Alle in te leveren documenten zijn origineel en mogen niet ouder dan 6 maanden zijn;
  • Uit sommige landen moeten documenten voorzien zijn van een apostillestempel of legalisatiestempel. Waar het aan dient te voldoen kunt u navragen bij de gemeente;
  • De gemeente vraagt de in Nederland opgemaakte akte met daarin foute of onvolledige gegevens (geboorteakte, huwelijksakte) op in de gemeente waar de akte zich bevindt;
  • Als uw document uit het buitenland komt, moet u dit persoonlijk inleveren. U krijgt een bewijs van ontvangst. Na enkele weken ontvangt u schriftelijk bericht dat u het betreffende document weer op kunt halen.

Heeft deze informatie u geholpen?