Basisregistratie Personen, correctieverzoek
Gemeente Vlissingen houdt informatie over haar inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Het kan zijn dat uw gegevens niet goed of volledig zijn opgenomen. Als u dit heeft gemerkt, kunt u een correctieverzoek indienen om de onjuiste gegevens te veranderen.
Aanvragen
Hoe kan ik een correctieverzoek indienen?
U kunt een correctieverzoek alleen persoonlijk aan de balie in het gemeentehuis regelen. Maakt u hiervoor een afspraak. Zie voor adresgegevens en openingstijden de gemeentelijke contactpagina.
Wat moet ik meenemen als ik mijn gegevens in de Basisregistratie Personen wil laten aanpassen?
U moet met bewijsstukken kunnen aantonen dat uw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) niet goed of niet volledig zijn. Brengt u het volgende mee:
- Een geldig identiteitsbewijs;
- Document(en) met foutieve gegevens;
- Een bewijsstuk waarop de juiste gegevens staan. Bijvoorbeeld een officiële akte.
Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
- Alle in te leveren documenten zijn origineel en mogen niet ouder dan 6 maanden zijn;
- Uit sommige landen moeten documenten voorzien zijn van een apostillestempel of legalisatiestempel. Waar het aan dient te voldoen kunt u navragen bij de gemeente;
- De gemeente vraagt de in Nederland opgemaakte akte met daarin foute of onvolledige gegevens (geboorteakte, huwelijksakte) op in de gemeente waar de akte zich bevindt;
- Als uw document uit het buitenland komt, moet u dit persoonlijk inleveren. U krijgt een bewijs van ontvangst. Na enkele weken ontvangt u schriftelijk bericht dat u het betreffende document weer op kunt halen.