Ga naar de inhoud Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Logo van Gemeente Vlissingen

Aangepaste dienstverlening gemeente vanwege corona

Gepubliceerd op 23 juli 2020
Stadhuis

Op advies van het kabinet werkt ook een groot aantal medewerkers van de gemeente Vlissingen met ingang van 13 maart 2020 thuis. Natuurlijk helpen we u graag en zijn we bereikbaar, maar met minimale bezetting. Het kan dus iets langer duren voordat u ons kunt spreken of een reactie krijgt. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Bezoek stadhuis alleen als dit noodzakelijk is

Om zo goed mogelijk invulling te kunnen geven aan de 1,5 meter samenleving, verzoeken we u om niet naar het stadhuis te komen als dat niet noodzakelijk is.

  • Maak zoveel mogelijk gebruik van ons Digitaal loket. Om zaken online te regelen en een melding door te geven;
  • U kunt uw vragen ook per e-mail stellen via publieksdiensten@vlissingen.nl.
  • Het is vanaf juli 2020 weer mogelijk om voor een groot aantal producten digitaal afspraken te maken;
  • We vragen u alleen naar het stadhuis te komen als u geen verkoudheids- of griepklachten heeft;
  • We vragen u om bij uw bezoek aan het stadhuis, tenminste 1,5 meter afstand van elkaar te houden;
  • Wij zullen uw vragen zo snel mogelijk beantwoorden. Houdt u er rekening mee dat het langer kan duren voordat u een reactie krijgt op uw e-mail of vraag. Ook kan het langer duren voordat wij de telefoon beantwoorden;
  • De meest actuele informatie van de overheid leest u op de website www.rijksoverheid.nl/coronavirus. U kunt ook terecht bij het publieksinformatienummer (0800) - 13 51 (tussen 8.00 en 20.00 uur);
  • Tot 1 september 2020 is het stadhuis op vrijdagmiddag vanaf 12.00 uur gesloten voor bezoekers. Voor de publieksbalies waren deze openingstijden al van toepassing.
  • De maatregelen rondom het coronavirus hebben gevolgen voor de huwelijken/partnerschappen die geboekt zijn tot 1 september 2020. Vanwege de grote druk op de gemeentelijke organisatie vragen wij u om hiervoor niet naar ons te bellen. Wij nemen contact met u op.

Team Wmo en Jeugd

Vanaf 1 juni 2020 kunnen de medewerkers van team Wmo en jeugd weer op huisbezoek. Het uitgangspunt bij klantencontact is nog steeds:

  • Bij voorkeur telefonisch of 'online';
  • Waar face tot face contact nodig is, maakt de medewerker van het team Wmo en jeugd een afspraak;
  • Alleen een huisbezoek als het echt niet anders kan.

Huisbezoek

De huisbezoeken vinden plaats met in achtneming van de door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) opgestelde maatregelen. Ook kunnen de familienetwerkberaden weer worden opgepakt, waarbij ook hier de RIVM maatregelen gelden.
In Zeeland zijn hiervoor richtlijnen opgesteld vanuit de Veiligheidsregio. Deze richtlijnen worden door de medewerkers opgevolgd en zullen met de klant worden gedeeld.  

Bereikbaarheid

  • Het team Wmo en Jeugd is bereikbaar via telefoonnummer (0118) 48 70 10;
  • Elke dag van 10.00-12.00 uur is er een spreekuur van de consulenten. Mensen die bellen kunnen dan gelijk een telefoongesprek met een consulent voeren;
  • Op dit moment kennen wij een wachttijd van 8 tot 10 weken. Houdt u er dus rekening mee dat het telefonische consult of huisbezoek niet direct na de melding zal plaatsvinden.

Crisissituatie

Buiten de openingstijden van het gemeentehuis kunt u uitsluitend in crisissituaties contact opnemen met de bereikbaarheidsdienst:

  • Voor jeugdigen tot 18 jaar, bel in geval van een crisissituatie naar telefoonnummer (0411) 65 06 81;
  • Voor mensen van 18 jaar en ouder, bel in geval van een crisissituatie naar Algemeen Maatschappelijk Werk. Bereikbaar via telefoonnummer (085) 222 00 19.

Lees meer over berichtgeving coronavirus

  • Op de pagina Corona nieuwsoverzicht vindt u alle berichtgeving van de gemeente Vlissingen over het coronavirus. In de alinea 'Nieuws' ziet u ook welke activiteiten en bijeenkomsten zijn afgelast of uitgesteld.;
  • Op de pagina Corona en ondernemers vindt u informatie die voor ondernemers belangrijk is.