Ga naar de inhoud Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Logo van Gemeente Vlissingen

Activiteiten 'Vlissingen, binnenstad aan Zee'

Gepubliceerd op 22 augustus 2019
Logo Binnenstad aan Zee

De gemeente Vlissingen en de Vlissingse Ondernemers Centrale (VOC) werken samen aan het aantrekkelijker maken van de Vlissingse binnenstad. Samen met een groep ondernemers, inwoners en actieve betrokken Vlissingers hebben zij een binnenstadsvisie gemaakt met 5 pijlers. Deze zijn gericht  op een passend winkel- en horecagebied, waar het goed wonen is en waar de toerist zich prettig voelt.
Kernboodschap: zorg dat de binnenstad leuker wordt en verbind de (economische) functies meer aan elkaar in de binnenstad. Op deze wijze kunnen de ondernemers de bezoekers beter bedienen en langer vermaken.

Stichting Vlissingen aan Zee

De Stichting Vlissingen Binnenstad aan Zee coördineert de uitvoering van het opgestelde actieplan en is tevens aanjager. De stichting fungeert als schakel tussen de bewoners en het bedrijfsleven in de binnenstad en de gemeente.

Werkgroepen

Op initiatief van de Stichting Vlissingen Binnenstad aan Zee zijn er werkgroepen samengesteld om het actieplan 'Vlissingen Binnenstad aan Zee' uit te voeren. Deze bestaan uit een combinatie van burgers, ondernemers, winkeliers en andere betrokkenen.
Heeft u interesse om een bijdrage te leveren binnen één van deze werkgroepen? Stuur dan een e-mail naar communicatie@stichtingvlissingenbinnenstad.nl.

Activiteiten

Sinds de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst op 20 maart 2019, zijn onder meer de volgende activiteiten opgestart.

  • Toolkit voor betrokkenen, ondernemers en organisatoren;
  • Training 'Online vindbaarheid' voor leden Vlissingse Ondernemers Centrale;
  • Kunstroute tijdens festival Onderstroom;
  • Opruimacties zwerfvuil;
  • Waterspeelplaats 't Spui;
  • 'Gastvrij Vlissingen';
  • Oprichting Facebookgroep.

Benieuwd? Zie voor alle informatie de pagina Vlissingen, Binnenstad aan zee.